logo (81 kB)

5. 06. 2018 r.

Wycieczka klas piątych do Łodzi

Sprawozdanie z wycieczki.

Dnia 5 – 6 czerwca 2018 r. odbyła się wycieczka szkolna do Łodzi. Uczestniczyli w niej uczniowie klasy 5a, 5b oraz kilka osób z 4b naszej szkoły wraz z paniami wychowawczyniami.

DZIEŃ I.

Zbiórka przy szkole była o godzinie 6:45. Przybyliśmy punktualnie. Zapakowaliśmy bagaże do autokaru, pożegnaliśmy się z rodzicami i ruszyliśmy w drogę. W autobusie siedziałem obok Kamila, mojego kolegi.

Najpierw w Spale byliśmy w Centralnym Ośrodku Sportu. Przyglądaliśmy się jak sportowcy trenują biegi z przeszkodami, lekkoatletykę oraz grę w siatkówkę. Sprawdziliśmy jak ciężkie są dyski, młoty i kule do rzutów w dal. Młot, którym rzucają mężczyźni waży 7kg, a kobiety 4 kg. Natomiast dysk dla mężczyzn ma wagę 2 kg, a dla kobiet 1 kg. Następnie byliśmy w Grotach Nagórzyckich, które dawniej były kopalnią piasku, z którego wyrabiano szkło. Było tam bardzo zimno i tajemniczo, ale też ciekawie. Upływający czas pokazywały klepsydry z przesypującym się piaskiem.

Później pojechaliśmy do Planetarium w Łodzi obejrzeć spektakl pt. „Gwiazdozbiory wiosennego nieba” w obrazie 3D. Gdy zgasło światło, to podziwialiśmy takie gwiazdozbiory jak: Wielki Wóz i Wielką Niedźwiedzicę, znaki Lwa, Panny i Diamentu oraz Galaktyki.

Następnie pojechaliśmy do dawnej elektrowni i elektrociepłowni, gdzie zobaczyliśmy jak powstaje prąd elektryczny, z którego codziennie korzystamy.

Kolejnym punktem naszej wycieczki była wizyta w Eksperymentarium, gdzie między innymi sprawdzaliśmy obecność fal dźwiękowych. Wiedzę tam zdobytą wykorzystamy kiedyś na lekcjach fizyki.

Po południu wzięliśmy udział w warsztatach pt. „Jak powstaje film animowany?”. Z naszym udziałem nagrany został film. Przygotowanie go i obejrzenie było niesamowitym przeżyciem.Około godziny 20:00 przybyliśmy do hotelu. Tam zjedliśmy obiadokolację i poszliśmy spać.

DZIEŃ II.

Drugiego dnia wstaliśmy wcześnie, bo około godziny 7:00. Zjedliśmy śniadanie, spakowaliśmy się i wyruszyliśmy na dalsze zwiedzanie tego pięknego miasta. Najpierw pojechaliśmy do Centrum Nauki i Techniki. Tam obserwowaliśmy zjawiska fotosyntezy, ciśnienia i wiele innych. W trakcie zwiedzania obejrzeliśmy film o atomach pt. „Molekularium”, który wyświetlany był w kinie sferycznym.

Przed obiadem poszliśmy na spacer. Wśród kamienic podziwialiśmy Księży Młyn – tzw. miasto w mieście. Później głodni z ochotą zjedliśmy obiad i wyruszyliśmy w drogę powrotną. Trwała ona ponad trzy godziny. Do Końskowoli przyjechaliśmy około godziny 22:00. Wcześniej telefonicznie uprzedziliśmy rodziców, którzy po nas przyjechali. Na ich widok bardzo się ucieszyliśmy i pojechaliśmy do domów.

Pomimo zmęczenia była to miła i udana wycieczka klasowa. Dużo się przez te dwa dni dowiedzieliśmy. Mam nadzieję, że w szóstej klasie też pojedziemy zwiedzać inne ciekawe miejsca.

Bartłomiej Ciupa – kl. V B

wycieczka_1 (35 kB)   wycieczka_1 (35 kB)   wycieczka_1 (35 kB)   wycieczka_1 (35 kB)