logo (81 kB)

18. 06. 2018 r.

Wyjazd do Brukseli

Tuż przed wakacjami czworo uczniów z klasy III a Gimnazjum w Końskowoli (Karolina Sikora, Klaudia Skwarek, Dominika Bociańska i Jakub Polak) wraz z opiekunem uczestniczyło w wyjeździe do Brukseli. Wycieczka była nagrodą za wsparcie, jakiego już od 13 lat nasza szkoła udziela Lubelskiemu Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia, a w szczególności za tegoroczne zwycięstwo w X edycji akcji „Twój Dar Serca dla Hospicjum”. Wyjazd został ufundowany przez Posła do Parlamentu Europejskiego prof. Mirosława Piotrowskiego.

W niedzielę 17 czerwca wraz z uczniami (laureatami różnych konkursów) z kilku szkół średnich i gimnazjów z województwa lubelskiego oraz ich opiekunami wyruszyliśmy w podróż. Przez Niemcy i Holandię dotarliśmy wreszcie do Belgii.

W poniedziałkowe popołudnie po zakwaterowaniu w hotelu i obiadokolacji udaliśmy się na spacer po Brukseli, który był wstępem do zwiedzania miasta następnego dnia. Byliśmy na Grand Place – uważanym za jeden z najładniejszych rynków Europy, gdzie podziwialiśmy wspaniały gotycki Ratusz, otoczony domami cechów kupieckich oraz Dom Króla, zwiedziliśmy Plac Męczenników, Kościół Św. Mikołaja, Katedrę Św. Michała i Św. Guduli, w której znajdują się przepiękne witraże, odwiedziliśmy Muzeum Historii Europejskiej. Nie mogliśmy oczywiście pominąć osobliwej fontanny przedstawiającej siusiającego chłopca – Manneken Pis, posążku Jeanneke Pis, czyli sikającej dziewczynki oraz Zinneke Pis – rzeźby psa(również sikającego).

Głównym punktem naszego pobytu w Brukseli była wizyta w Parlamencie Europejskim, gdzie po prelekcji asystentów posła Mirosława Piotrowskiego spotkaliśmy się i porozmawialiśmy z samym gospodarzem, obejrzeliśmy salę plenarną i wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcia. Wieczorem natomiast skorzystaliśmy z zaproszenia na kolację, podczas której mieliśmy okazję osobiście podziękować posłowi Piotrowskiemu oraz jego asystentom za wielkie wyróżnienie oraz gościnę.

W środę rano wygospodarowaliśmy trochę czasu na zakup pamiątek i słynnych belgijskich czekoladek. Udało nam się również skosztować smakowitych gofrów i innych pyszności. Następnie wyruszyliśmy w drogę powrotną. Do Końskowoli dotarliśmy 21 czerwca w godzinach porannych.

Pobyt w Brukseli na długo pozostanie w naszej pamięci, ponieważ okazał się pozytywnym i pouczającym doświadczeniem.

Elżbieta Owczarz

brruksela_p_1 (28 kB)   brruksela_p_1 (28 kB)   brruksela_p_1 (28 kB)   brruksela_p_1 (28 kB)

brruksela_7 (26 kB)   brruksela_7 (26 kB)   brruksela_7 (26 kB)

brruksela_7 (26 kB)   brruksela_7 (26 kB)   brruksela_7 (26 kB)   brruksela_7 (26 kB)